П`ятниця, 19.01.2018, 06:08



Комунальний заклад «Середня загальноосвітня школа № 23»
Кам’янської міської ради
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Категорії розділу
Новини освіти [89]
Шкільні новини [139]
Методичний кабінет [55]
Вісті з уроків [5]
Класне життя [1]
Знайомтесь! [2]
Увага, конкурс! [17]
Оголошення [23]
Фраза тижня [5]
Поради психолога [0]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 61

Ла Страда-Україна


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Регіональний науково-педагогічний проект «Управління екологічною освітою шкільного простору в інтересах сталого розвитку»  

в рамках педагогічного експерименту «Педагогічна майстерня впровадження здоров'язбережувальних технологій в екологічному освітньому просторі Кам’янського регіону» 

 

Проект комунального закладу

«Середня загальноосвітня школа № 23» Кам’янської міської ради

«Розвиток екологічної свідомості учнів в процесі формування сталих світоглядних орієнтирів особистості»

 

Відповідальний керівник:   Школяр Любов Андріївна, директор комунального закладу «СЗШ  № 23» Кам’янської міської ради,  вчитель-методист, Відмінник освіти України

 

Відповідальний за проведення роботи щодо реалізації завдань науково-педагогічного проекту: Мельник Наталія Миколаївна, вчитель біології

Мета проекту:

  • Формування технологічно освіченої особистості, підготовленої до самостійної активної перетворювальної діяльності в інтересах сталого розвитку та технологічної культури і проектно-технологічного мислення учнів.
  • Забезпечення комплексності екологічної освіти і виховання.
  • Формування інформаційної основи і персонального досвіду, необхідних для визначення напрямків своєї подальшої освіти в контексті побудови життєвих планів.
  • Орієнтація на ідею цілісності природи, універсальності зв'язків всіх природних компонентів і процесів.
  • Виховання розуміння сучасних екологічних проблем держави і світу, усвідомлення їх важливості, актуальності і універсальності;
  • Відродження кращих традицій українського народу у взаємовідносинах з довкіллям, виховання любові до рідної землі;
  • Подолання споживацького ставлення до природи;
  • Розвиток особистої відповідальності за стан довкілля на місцевому, регіональному, національному і глобальному рівнях, вміння прогнозувати особисту діяльність і діяльність інших людей та колективів;
  • Розвиток умінь приймати відповідальні рішення щодо проблем навколишнього середовища, оволодіння нормами екологічно грамотної поведінки, виховання глибокої поваги до власного здоров’я та вироблення навичок його збереження.

 

Завдання проекту:

  • розширити уявлення екологічного простору школярів, що формується на уроках;
  • поглибити  теоретичні знання учнів в області екології, формування низки основоположних екологічних понять;
  • забезпечити більш широкої та різноманітної, ніж це можливо в рамках звичайних уроків, практичної діяльності учнів з вивчення і охорони навколишнього середовища.

 

Знання, як складова екологічної освіти, включають пізнавальні і діяльні компоненти навчання. Пізнавальні компоненти включають не лише систему екологічних знань, а й визначають внутрішню культуру людини, формують готовність до активної свідомої діяльності щодо гармонізації стосунків у системі «Людина - суспільство – природа».

 

Базовими складовими екологічних знань мають бути сучасні уявлення про:

біосферу та її структурні одиниці, екосистеми, їх біотичну структуру, генетичні типи, принципи класифікації; живу речовину та її роль в біосферних процесах; закономірності кругообігів речовин, енергії та інформації

систему «людина - суспільство - біосфера – космос»; основні види антропогенного впливу на компоненти довкілля та їх негативні наслідки;

основні глобальні, державні і регіональні екологічні проблеми та шляхи їх вирішення; економічні, законодавчі та нормативно-правові принципи раціонального природокористування; основи державної та регіональної екологічної політики тощо

 

Екологічна свідомість реалізується у структурі різноманітних ставлень дитини до довкілля, зумовлює й детермінує  поведінку та діяльність на основі саморефлексії.

 

Здійснення побудови ефективної функціональної моделі формування екологічної свідомості учнів на основі таких принципів:

Принцип цілісного екосистемного підходу

передбачає, спрямування екологічної освіти та виховання на формування в учнів цілісної наукової картини світу, яка розкривається у взаємодії природничо-наукового і соціо-гуманітарного знання.

Принцип регіональності (краєзнавства)

Важливість цього принципу пов’язана з особливостями сприйняття інформації  дітей: опора на конкретні явища, факти впливу на довкілля в певній місцевості викликають в учнів емоційний відгук, тому краще осмислюються, що сприяє усвідомленню не лише місцевих, локальних, а й регіональних та глобальних проблем, наслідків поведінки й діяльності у довкіллі, необхідності власної участі в розв’язанні окреслених проблем.

Дослідницький принцип

забезпечує розвиток пізнавальної та дослідницької активності щодо екологічних проблем своєї місцевості, оволодіння школярами науковими методами вивчення довкілля, виховує творчу ініціативу учнів, реалізує здобуті знання на практиці.

Принцип взаємозв’язку:

спрямованості на розвиток емоційно-ціннісної сфери особистості; спрямованості на розвиток діяльнісно-практичної сфери особистості .

 

Шляхи реалізації проекту:

  • єдність дій педагогів і учнівського колективу школи на основі краєзнавчого принципу навчання з урахуванням особливостей свого краю, регіону;
  • виховання потреб спілкування з природою і безпосередня участь в її охороні;
  • організація змістовного екологічно грамотного дозвілля в природі;
  • створення агітбригад, які здійснюють діяльність із метою активізації роботи з учнівською молоддю щодо формування екологічної культури,залучення дітей до практичної природоохоронної діяльності;
  • проведення годин спілкування на тему: «Наше місто», «Світ навколо нас», «Чисте довкілля»;
  • написання віршів про красу рідного краю, створення пам'яток на тему: «Охорона тварин»;
  • проведення інтегрованих занять екологічного змісту: «Подорож у зачарований ліс», «Охорона біорізноманіття»;
  • проведення квесту «Формування екологічної культури»;
  • святкування Всесвітнього Дня Землі, лісу. Участь в акції «Година Землі»;
  • участь у щорічних конкурсах «Первоцвіти», «Зробимо Україну чистою разом», «Тиждень довкілля», «Екологічними стежинами», тощо (виставки робіт учнів із неживого природного матеріалу, конкурси творів про природу та її збереження, поетичні конкурси на кращий вірш чи пісню про природу, конкурси малюнків чи фотографій, захист творчих звітів, розробки сценаріїв свят, уроків чи інших заходів, анкетування; складання рефератів);
  • проведення рейдів з очищення річки Дніпро;
  • проведення агітаційно-роз'яснювальної роботи (про шкідливість спалювання опалого листя, неприпустимість винищування первоцвітів);
  • проведення анкетування учнів з питань покращення екологічного стану довкілля;
  • проведення екологічних ігор, захистів рефератів і проектів покращення стану природного середовища;
  • організація виставок учнівських робіт, малюнків, творів, віршів, пісень;
  • проведення екологічних олімпіад, конкурсів екологічного малюнку, фестивалів екологічної пісні, ділових ігор, наукових конференцій тощо.

 

Очікувані результати:

  • формування поколінь з новою екологічною культурою, новим екологічним світоглядом на принципах гуманізму, екологізації  мислення, міждисциплінарної інтеграції, історизму та системності з метою збереження і відновлення природи України та її біологічного різноманіття;
  • розвиток міжнародних зв'язків і співробітництва у галузі екологічної освіти і науки, охорони довкілля, раціонального використання природних ресурсів, збереження біосфери і цивілізації;
  • вдосконалення краєзнавчого принципу екологічної освіти;
  • поєднання екологічних знань з високоморальними загальнолюдськими цінностями, синтез природничо-наукових та соціогуманітарних знань.
Моя країна Україна

Директор школи
Школяр Любов Андріївна,
спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист, 
Відмінник освіти України
т. 097-216-6176

Керівник сайту

Охотник Галина Григорівна,
спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Січень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Погода
Дніпродзержинськ 

Архів записів

Час життя сайту

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2018uCoz