В рамках проведення соціального професійно зорієнтованого педагогічного проекту регіонального рівня
«Формування життєвої компетентності особистості в інтересах сталого розвитку засобами технологічної освіти»
(науковий керівник педагогічного проекту, автор ініціативи проекту – Заіка Н.І., методист методичного кабінету департаменту з гуманітарних питань; науковий консультант – Яковлєва В.А., д.п.н., доцент кафедри педагогіки та методики трудового навчання ДВНЗ «Криворізький національний університет Криворізького педагогічного інституту»):
Проект комунального закладу
«Середня загальноосвітня школа № 23» Кам’янської міської ради
«Формування життєвої компетентності особистості в інтересах сталого розвитку шляхом використання народної творчості у проектній діяльності засобами технологічної освіти»
Відповідальний керівник: Школяр Любов Андріївна, директор комунального закладу «СЗШ № 23» Кам’янської міської ради, вчитель-методист, Відмінник освіти України
Відповідальний за проведення роботи щодо реалізації завдань ІІІ етапу педагогічного проекту: Коваленко Тетяна Іванівна, вчитель обслуговуючої праці, старший вчитель
Мета проекту:
- Формування технологічно освіченої особистості, підготовленої до самостійної активної перетворювальної діяльності в інтересах сталого розвитку.
- Формування технологічної культури і проектно-технологічного мислення учнів.
- Формування інформаційної основи і персонального досвіду, необхідних для визначення напрямків своєї подальшої освіти в контексті побудови життєвих планів.
- Розвиток вмінь адекватної самооцінки, орієнтації учнів в самих собі – власному психологічному потенціалі, у ситуації і завданні, в світі професій.
Завдання проекту:
- формування позитивного відношення до технологічної освіти;
- створення навчального соціально-правового середовища у навчальному закладі;
- грамотно використовувати сучасні інформаційно-телекомунікаційні технології відповідно до вимог часу;
- створення умов для реалізації потенціалу творчої діяльності кожного учня з метою його самореалізації і самовизначення;
- формувати в учнях національну свідомість, яка вимагає повернення до багатовікового досвіду нашого народу, що зафіксовані в національних традиціях.
Термін ІІІ етапу проекту: з 01.10.2016 р. по 31.05.2017 р.
«Ми виховуємо учня не як носія знань, а як людину,
яка має жити в суспільстві і приносити йому користь»
В.О. Сухомлинський
Програма діяльності в напряму експериментальної, інноваційної роботи на ІІІ етапі проектної діяльності:
Учням
|
Формування досвіду і цінностей, необхідних для сталого розвитку
|
Перехід на технології ІКТ, запровадження «електронного навчання» і «електронного оцінювання»
|
Підвищення рівня загальної культури
|
Педагогічному колективу
|
Орієнтація на виховання ключових компетентностей, які дадуть змогу учням успішно самореалізуватися у життєвому просторі
|
Опанування методологічними та теоретичними основами відповідної галузі науки
|
Досконале володіння методикою викладання предмета, його технологічних основ
|
Вивчення й використання в практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та перспективного педагогічного досвіду, стимулювання новаторських пошуків педагогів
|
Участь у науково-практичних конференціях, семінарах, тренінгах обласного та всеукраїнського рівнів
|
«Учитель-учень»
|
Вирішення проблеми створення нового комунікативного простору, який буде зразком якісно нових стосунків «учитель-учень»
|
Створення умов, які передбачають відповідальність за результати та наслідки своєї діяльності
|
Постійне моделювання умов на основі створення ситуацій успіху, завдяки яким спостерігається зростання особистості, з'являються мотиви до самовизначення, самоактуалізації, самореалізації та забезпечення їх реалізацій
|
Реалізація загальношкільних проектів:
«Виготовлення народної ляльки», дистанційний курс
(керівник Коваленко Т.І.);
«Українська писанка променить життям», дистанційний курс
(керівник Зубкова Т.М.)
|
Постійний моніторинг суб'єктів навчального процесу щодо визначення їхніх інтересів, здібностей, можливостей, забезпечення умов і змісту педагогічної діяльності для їх максимальної реалізації
|
«Хто дорожить життям думки, той знає дуже добре, що справжня освіта — це тільки самоосвіта»
Д. Писарєв
Очікувані результати:
- створення навчального соціально-правового середовища у навчальному закладі;
- досягнення нової якості освіти на основі освоєння учнями стрижневих компетентностей, які дадуть їм змогу успішно інтегруватись у суспільство, визначати і втілювати свою життєву стратегію, бути мобільними і конкурентоспроможними, здатними до самоорганізації навчання протягом життя;
- розробка педагогічних рекомендацій, спрямованих на набуття учнями самостійних знань, запроваджуючи сучасні технології навчання з високим рівнем інформатизації навчального процесу;
- впровадження нових форм творчої діяльності і забезпечення національного і європейського самоусвідомлення і само ідентифікації;
- презентація результатів загальношкільних проектів:
- виставки-презентації виробів учнів народної ляльки, народної іграшки, писанки «Бабусина скриня», «Вечорниці», «Великодні свята»;
- подарунки вихованцям дитячого садка № 9;
- оформлення рекомендацій щодо формування життєвої компетентності особистості в інтересах сталого розвитку шляхом використання народної творчості у проектній діяльності засобами технологічної освіти.
Список використаної літератури
- Концепція Нової української школи.
- Формування ключових життєвих компетентностей у процесі профільного навчання (упоряд. Л.Ф. Пашко, О.П.Коваленко, Л.І.Симоненко). – Полтава : ПОІППО, 2014.-148с.
- Життєва компетентність особистості: Наук.-метод.посібник /За ред. Л.В.Сохань, І.Г.Єрмакова, Г.Н.Несен – К.:Богдана, 2016. – 520с.
|